Hvad søger du?

Den nye udbudslov – fuld systemunderstøttelse

Med den nye udbudslov er vi kommet langt tættere på bedre dialog ved udbud. Den nye udbudslov giver en større frihed for ordregivere at få en dialog i gang omkring deres udbud. Derfor er vi i Comcare i fuld gang med at lave en løsning, Tender Publish, der kan varetage Jeres behov for at kunne klare den elektroniske behandling af udbud.
Comcare er i fuld gang med at udarbejde løsningen, Tender Publish, der kan varetage jeres behov for at kunne klare den elektroniske behandling af udbud
07-06-2016

Større frihed til kunden

Med den nye udbudslov er vi kommet langt tættere på bedre dialog ved udbud. Den nye udbudslov giver en større frihed for ordregivere at få en dialog i gang omkring deres udbud. Der er samtidig givet en ny mulighed for tildeling på baggrund af omkostninger. Når det er sagt er det næppe gået nogens næse forbi at inden 2018 skal der være en elektronisk udbudsproces. Det vil sige at udbudsgiverne skal kunne offentliggøre udbud, modtage tilbud og spørgsmål/svar elektronisk. Derfor er vi i Comcare i fuld gang med at lave en løsning, Tender Publish, der kan varetage Jeres behov for at kunne klare den elektroniske behandling af udbud.

Alle processer i én løsning

Dette vil sige at det vil være muligt at oprette et udbud i vores løsning. Herefter er det muligt at offentliggøre det, modtage spørgsmål i løsningen fra leverandører samt at afsende svar til de deltagende leverandører ligesom de vil ligge sammen med det resterende udbudsmateriale. Derefter vil det være muligt at angive hvem der får tildelt kontrakten, at afsende tildelingsbeslutningen til de relevante deltagere samt at indsende bekendtgørelsen til kommissionen om den indgåede kontrakt.

Løsningen tilgodeser både små og store leverandører

Der er samtidig lavet en gratis adgang for leverandører. De vil således have et site hvor de kan holde sig orienterede om aktuelle udbud, men der vil også være mulighed for at kunne give udtryk for interessen for et specifikt udbud. Herefter vil leverandøren kunne se det ønskede udbud på sin forside og få et overblik over de forskellige deadlines der er for det aktuelle udbud.

Leverandøren vil også have mulighed for at afsende spørgsmål til udbudsgiveren og ikke mindst modtage svarene i løsningen. Leverandøren vil samtidig kunne indsende tilbud gennem løsningen, her er det samtidig muligt for udbudsgiveren at angive om der er nogen obligatoriske bilag som skal uploades tilbuddet, ellers vil det ikke være muligt at indsende det til udbudsgiveren.

Enkelt og intuitivt

Det bliver rigtig nemt for udbudsgivere at håndtere deres udbud fremover. Dette er endnu mere udtalt såfremt man som kommune anvender vores løsning Tender Planning samtidig, her være muligt at planlægge udbudsplanen for det kommende år, således vil det være nemt at holde styr på hvornår man skal være færdig med de forskellige faser af udbuddet og hvornår det skal oprettes i Tender Publish.