Hvad søger du?

Brugervenlighed sikrer gevinster i Fredericia Kommune

Fredericia Kommune har i marts 2017 taget Rakat i brug og implementerer indkøbsløsningen i hele organisationen. Undervejs i projektarbejdet har Fredericia fokuseret på de gevinster, som kommunen kan høste med Rakat.
"Med brugervenligheden i Rakat har vi fået en løsning der gør, at antallet af medarbejdere, der e-handler, øges yderligere." Mia Bastrup, leder af Digitalisering
26-04-2017

Brugervenlighed sikrer god udbredelse

Mia Bastrup, leder af Digitalisering i Fredericia Kommune siger:

”I dag har vi indkøbere i alle dele af kommunen. Med brugervenligheden i Rakat har vi fået en løsning der gør, at antallet af medarbejdere, der e-handler, øges yderligere. Det betyder, at der i større grad købes ind på de aftaler, vi har indgået med leverandørerne. På den måde er Rakat med til at sikre os de økonomiske gevinster, som det giver at handle på aftalerne, samtidig med forbedrede arbejdsgange.”

Projektleder for den faglige del af implementeringen af Rakat i Fredericia Kommune, controller Mads Damgaard, supplerer:

”I forbindelse med undervisningen af superbrugere og brugerne var det især søgefunktionen, der blev fremhævet som imponerende.”

En tryg overgang til drift

I Comcare glæder projektchef Charlotte Rugaard Nielsen sig også over samarbejdet med Fredericia Kommune. Hun siger:

”Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Fredericia Kommune i implementeringsfasen. Jeg glæder mig til, at samarbejdet mellem Comcare og Fredericia skal fortsætte i daglig drift af Rakat, hvor vores dygtige supportere er klar til at tage imod, når der opstår udfordringer.”