Hvad søger du?

Syddjurs Kommune sparer på sigt 3 mio. kr. årligt ved brug af Rakat

I Syddjurs Kommune kan alle medarbejdere fra vuggestuen til borgmesterens kontor nu nemt købe ind på de indkøbsaftaler, som sikrer kommunen de bedste priser på varerne. Det er blevet sikret gennem kommunens samarbejde med Comcare A/S om implementering af KMD Opus Rakat som indkøbssystem.
”At vi kunne finde en løsning på vores udfordring er medvirkende til, at vi er rigtig godt tilfredse med det implementeringsforløb og den løsning, vi har fået med Comcare.” Thomas Møller Palner, økonomichef.

Brugervenlighed giver besparelser
I Rakat er det tydeligt for brugerne, hvilke varer, kommunens indkøbskontor har sikret sig de bedste priser på. På den måde kommunikerer kommunens indkøbsafdeling klart gennem Rakat, fx hvilke bleer, støttestrømper eller kuglepenne, indkøbsmedarbejderne skal købe.

Når medarbejderen har fundet de varer, der skal købes, putter hun dem i sin kommunale indkøbskurv på præcis samme måde, som når man handler på nettet privat.

Hele kommunen med
Under implementeringsprojektet stødte projektgruppen på den tekniske udfordring, at kommunens lærere arbejder på et andet netværk end resten af de ansatte. Eftersom man handler via Rakat gennem en sikker forbindelse, var det ikke umiddelbart muligt at sprede systemet til lærerne.

Denne udfordring fandt Comcare A/S og Syddjurs Kommune en løsning på, og i dag handler også skolens lærere på indkøbsaftalerne via Rakat.

Kommunens økonomichef Thomas Møller Palner udtaler: 

”Det var vigtigt for os, at vi også kunne implementere det nye indkøbssystem hos kommunens lærere for på den måde også at sikre de planlagte besparelser på skolerne. At vi kunne finde en løsning på vores udfordring er medvirkende til, at vi er rigtig godt tilfredse med det implementeringsforløb og den løsning, vi har fået med Comcare.”

Læs artiklen ”Nyt indkøbssystem sparer 3 mio. kr. årligt” på Syddjurs Kommunes hjemmeside.