Hvad søger du?

Hvordan har man kunden i centrum uden det ender i floskler og varm luft?

24-06-2019

Hvordan har man kunden i centrum uden det ender i floskler og varm luft?

Du har garanteret hørt det før. Sætningen, som sender øjnene på den store himmelflugt og gerne efterfulgt af et stort suk. Vi har hørt det ofte og sjældent med succes.

For hvordan har man kunden i centrum, uden at det ender som varm luft?

Ledelsen, der med stor jubel og entusiasme har besluttet at det skal være det næste fokus, men glemmer at konkretisere hvad det i praksis betyder, og derfor efterlader medarbejderne uengagerede og forvirrede.

Butikken, der har det som motto, men i stedet for at mærke en ægte interesse for din købelyst (du er trods alt helt inde i butikken), mærker du irritationen over at forstyrre ekspedientens samtale om weekendens planer. 

 

Men hvad betyder det så?

Det handler om at kunne sætte sig i kundens sted og skabe den gode kundeoplevelse. Det handler om at kende sine kunder og målgruppe samt forstå deres behov og hvilke problematikker de står med i hverdagen. At være kundeorienteret og have kundefokus kræver en forankring i selve strategiarbejdet, og det gælder om at have hele organisationen med.

Og når det kommer til at kende behov, hvem er så bedre at spørge – end sine kunder?

For os er brugerinddragelse en dybt integreret del af vores forretningsstrategi. Faktisk blev Comcare A/S etableret på grund af et kundeønske og et behov. Et behov for et system, som endnu ikke fandtes. Og så gik vi i gang. Sammen med kunden.

Vi er en del af et marked, som digitalt forandrer og udvikler sig hastigt, og derfor er det stadig altafgørende for os at få den feedback i arbejdet med vores IT-løsninger. Vi får nemlig den allermest værdifulde feedback og input fra dem, som bruger systemerne til dagligt.

 

AI og mennesker i samspil

AI, machine learning og robotteknologi puster os alle i nakken og alle snakker om disruption og arbejdsløshed, men det er netop kombinationen af de menneskelige input og den nye teknologi, som er et super spændende samspil. Det bidrager med to helt forskellige kompetencer og sikrer at vi kan tilbyde en tidssvarende og konkurrencedygtig løsning.

Den menneskelige feedback støtter op omkring brugervenlighed og kunderejsen, mens robotteknologi og machine learning automatiserer og effektiviserer de administrative processer, hvilket skaber tidsbesparelser. Det betyder at du, som bruger, får mere tid til at koncentrere dig om én ting; din kerneopgave.

 

Løsningen skaber vi sammen!

Der er mange gevinster ved at have kunden i fokus. Brugerinddragelse skaber ansvarsfølelse, tillid og styrker kunderelationen fordi målet bliver, at skabe den bedste løsning, sammen.

Vi er kommet langt på rejsen med RakatX og med implementeringen af robotteknologi og machine learning i løsningen. Det har taget tid at få det lige præcis, som vi gerne vil have det, men nu er vi der, hvor vi er klar til workshops og feedback.  

Derfor var det helt fantastisk at kunne kickstarte forrige uge med vores første workshop. Dagen var super god, bød på mange gode diskussioner og en helt uundværlig sparring sammen med en gruppe dybt engagerede og passionerede kunder.

Efter sommerferien følger workshops med temaer som e-handel, kontraktstyring og bilagshåndtering.

Har jeg sagt, at vi glæder os?