Hvad søger du?

Rakat har levet op til forventningerne og brugerne er tilfredse

Vallensbæk Kommune har valgt at gentegne deres kontrakt på Rakat, men nu med fuld integration til KMD Opus økonomisystem. Der var flere faktorer, der gjorde at valget igen faldt på Comcare.
Med Rakat har vi opnået betydelige procesforbedringer og dermed sparet tid i vores daglige arbejde, og med den nye integration til KMD Opus opnår vi helt nye synergier i vores arbejde.

Vallensbæk Kommune har valgt at gentegne deres kontrakt på Rakat, men nu med fuld integration til KMD Opus økonomisystem. Der var flere faktorer, der gjorde at valget igen faldt på Comcare.

”Da kontrakten på Rakat udløb, havde vi lejlighed til at evaluere samarbejdet med Comcare og værdien af vores e-handelssystem, og vi må sige, at vores brugere har været yderst tilfredse med Rakat. Samarbejdet med Comcare har fungeret rigtig godt de sidste 4 år. Comcare har været lydhøre over for vores brugeres input, og vi har fået rigtig fin support, når behovet har været der. Alt i alt har Rakat levet fuldt op til forventningerne, og vores brugere synes systemet er intuitivt, nemt og tidsbesparende at bruge, og derfor har vi valgt at fortsætte vores samarbejde.”, udtaler Sussi Herløv Jensen, udbuds- og indkøbsansvarlig i Vallensbæk kommune.

Automatisk fakturamatch

Tidligere var Vallensbæk Kommunes indkøbssystem Rakat ikke integreret med økonomisystemet fra KMD. Det gjorde fakturakontrol til en besværlig og tidskrævende proces. Medarbejderne skulle lave et skærmprint af det fakturanummer, de ville tjekke, for derefter at bede økonomiafdelingen om at printe fakturaen for dem, så de kunne tjekke den manuelt. Det involverede mange personer og var meget tidskrævende.

Med Rakat e-handelssystem og direkte integration til økonomisystemet KMD Opus, kører processen helt automatisk. Alt der er bestilt og købt i Rakat kommer automatisk igennem fakturakontrollen. Skulle der alligevel vise sig at være en uoverensstemmelse, bliver de varelinjer, som ikke matcher ordren, markeret, så brugeren hurtigt kan danne sig et overblik, og ikke skal bruge tid på at søge efter fejlen. Det frigiver en masse tid og ressourcer, at processen kører helt af sig selv.

Betydelige procesforbedringer

”I Vallensbæk kommune kikker vi hele tiden på, hvordan vi kan procesoptimere, og alt hvad vi kan digitalisere er en fordel for brugeren. Med Rakat har vi opnået betydelige procesforbedringer og dermed sparet tid i vores daglige arbejde, og med den nye integration til KMD Opus opnår vi helt nye synergier i vores arbejde.”, afslutter Sussi Herløv Jensen.

Vil I også opnå besparelser med Rakat indkøb?

Lad os tage et kik på jeres indkøbsproces, måske kan vi også hjælpe jer med at digitalisere de tidskrævende opgaver. Kontakt os på 7025 0125 eller salg@comcare.dk.

Om Comcare A/S

Comcares mission er at gøre elektronisk samhandel mellem virksomheder og organisationer så gnidningsfri, effektiv og omkostningsbesparende som mulig. Vi hjælper vores kunder med at få det bedste udbytte af de digitale mediers muligheder. Hos Comcare lægger vi stor vægt på brugervenlighed, og vores agenda er derfor altid, at vores kunder opnår størst mulig tryghed i det daglige arbejde.